Lær at formidle jeres bæredygtighedstiltag uden greenwashing. Få kommunikationsværktøjer, der skaber troværdighed og maksimerer brandværdi.
Om kurset
Green Claims er vores tilbud til virksomheder, som efterspørger inspiration og konkrete værktøjer til at løfte deres grønne kommunikation. Hvordan kommunikerer man om virksomhedens resultater uden at gå i greenwashing-fælden? Målet med kurset er at bruge aktuelle eksempler til at vise en veldokumenteret vej for, hvordan man får maksimal brandværdi ud af sine bæredygtighedstiltag.
Temaer
På kurset går vi i dybden med følgende temaer:
Klaus rådgiver virksomheder og offentlige aktører om grøn og digital omstilling, med fokus på snitfladen mellem kommunikation og bæredygtighed. Han underviser på DMJX i bæredygtighedskommunikation og databaseret kommunikation og arbejder derudover på digitale værktøjer til ESG-rapportering. Klaus er uddannet journalist og har skrevet om energi og bæredygtighed for bl.a. Altinget.
Christian arbejder med at fremme grøn innovation hos danske produktionsvirksomheder. Han har en baggrund fra DTU og mange års erfaring med bæredygtig innovation hos Grundfos. Han har bidraget til den grønne omstilling i Danmark gennem sit arbejde i Akademiet for Tekniske Videnskaber, især som drivende kraft i Mission Lab om Cirkulær Produktion og etablering af dansk industris første bæredygtighedsbarometer.
Varighed
Dagskursus med fleksibelt starttidspunkt
Sted
Kan afholdes hos jeres virksomhed eller i GreenLab
Yderligere information
Kontakt Education Manager, Mathias Damgaard Mørch, for yderligere information og konkrete aftaler: